Referater 2021

Referat fra Afdelingsbestyrelsens ekstraordinære bestyrelsesmøde onsdag den 10. 3.2021

Mødested: fælleshuset Birkeparken

Emne. Nedlæggelse af afdelingsbestyrelsen

Tilstede: Lis Christensen- Carl Lorentzen – Hans Chr. Nielsen - 1. suppleant Kjeld Nielsen

Mødet var hasteindkaldt på grund af beboeres ytring af utilfredshed over boligforeningen.

Afdelingsformanden orienterede om sagen og hvad der er gjort fra administrationens side.

Der har i længere tid været en del skriverier på Facebooksiden ”os der bor på Birkeparken” hvor der blev skrevet om hvor ringe boligforeningen er til at vedligeholde boligerne, i øjeblikket er det vinduer som står for skud.

Der er skrevet om at boligforeningens administration ikke ønsker at gøre noget, fordi de ved at vinduerne skal skiftes. En udskiftning som ikke er besluttet på et afdelingsmøde, en udskiftning hverken administration eller organisationsbestyrelsen har hørt om.

Afdelingsformanden har lavet kopi af klagerne og sendt det til administrationen, og bedt om at få undersøgt om de berørte utilfredse beboere har henvendt sig til administrationen før de giver udtryk for utilfredshed på Facebook, at administrationen ikke gør noget ved klagerne.

Da kritikken udvikler sig på Facebook har afdelingsformanden bedt organisationsbestyrelsen om at behandle sagen.

Den 17. feb. blev sagen behandlet i organisationsbestyrelsen, her kom det frem at der ligger kun et par enkelte henvendelse, som har fået besøg af en tømre, som skulle se på sagen. Ved det ene henvendelse der blev ikke fundet fejl ved boligen, men efter besøget blev lagt et billede på Facebooksiden med er stort hul i en fuge, et hul som har ret skarpe sider.

Der har på intet tidspunkt været henvendelse til afdelingsbestyrelsen, der er på intet tidspunkt fremkommen kritik på afdelingsmøderne af vinduer, der har fra administrationen været udsendt meddelelse om markvandring, med opfordring til, har du problemer med boliger, så meld tilbage.

Ingen tilbagemeldinger om defekte vinduer

Der blev besluttet at organisationsbestyrelsen sender et brev til alle beboere på Birkeparken, med en orientering en behandling af sagen.

Reaktionen fra administrator for Facebooksiden, var en klage over hele organisationsbestyrelsen

Der blev besluttet at Direktør for administrationsselskabet Dalbo Jan Mortensen, indbød den nye administrator for Facebooksiden til et møde, i oplægget til mødet var fremført at mødets indhold var at skabe dialog omkring den måde boligforeningen arbejder og beboernes opfattelse af boligforeningen.

Mødet forløb godt, men administrator af siden er af den opfattelse at, han som administrator har ret til at bestemme over hvad beboerne snakker om på siden, Jan Mortensen oplyste om reglerne som gælder i en almen bolig.

Der er ud over klagen over organisationsbestyrelsen en kritik af afdelingsformanden, som efter administrator for siden, truer beboerne med anmeldelse til datatilsynet og med bøde og fængsel, hvis de ikke stopper med at skrive på Facebookgruppen

På mødet kunne administrator for siden ikke dokumentere at der var sket trusler af tidligere administrator.

Ved mødets afslutning blev fra begge parter givet udtryk for at det var et godt møde, og der blev aftalt at vi fremad arbejder for at der bliver ro i afdelingen, og administrator lægger et positiv indlæg på siden, så der kan blive ro i afdelingen.

Dette sker samme aften, men kritikken fortsætter og administrator gør intet for at stoppe tråden, som havde været nemt ved at skrive at her sluttet samtalen, og hver enkelt beboer skal henvende sig til administrationen.

En enig afdelingsbestyrelse har besluttet, at nu var bægeret fyldt, vi har laver meget i afdelingen for alle beboere, så vi alle sparede at betale for arbejdet. f. eks. bliver der brugt rigtig mange timer for at fælleshuset fungerer, det er gratis arbejde som kun bliver belønnet med kritik, der er en hjemmeside som løbende skal vedligeholdes, der er container til haveaffald som skal ses efter, der er containere ved fælleshuset som løbende skal ses efter, fordi beboere smider andet i. og mange andre ting.

Skal alt det arbejde bare belønnes med kritik, så mener vi det er på tide at det er andre som laver arbejdet, og her vil komme beløb på hver opgave når administrationen skal overtage, for timerne skal registreres et sted, og det bliver på afdelingens regnskab.

Det vil så desværre også gå ud over de beboere som er tilfredse og glade for at bo i afdelingen. 

Der er en enstemmig beslutning derfor, at afdelingsbestyrelsen stopper sit virke, det vil så overgå ifølge reglerne til organisationsbestyrelsen.

Der er besluttet, at Carl og HC hjælper administrationen frem til afdelingsmødet med fælleshuset,

Referat HC.

Dato 11.3.2021

Fremsendt til de tidligere bestyrelsesmedlemmer samme dag.

 

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

14.03 | 16:21

Svend Lykke Andersen Tak for din kommentar på hjemmesiden, det er jo beboerne som i sidste ende på afdelingsmødet bestemmer om vi har gjort arbejdet godt nok.

...
14.03 | 14:21

Jeg synes afdelingsbestyrelsen, har gjort et godt stykke arbejde, og lagt mange timer i det. Jeg synes bestemt ikke at afdelingen skal styres via facebook

...
27.07 | 09:23

Hej,

Er det muligt at leje fælleshuset fra lørdag den 15/8 til mandag den 17/8?
Gerne fra kl 12.00 lørdag til kl 12.00 mandag

Vi bor på Lindeparken

...
13.05 | 12:32

Hej, vi tænkte på om det er muligt, at leje lokalerne /fælleshuset, den 27. Juni 2020. Vi bor selv på Lindeparken 2, Rødekro. Mvh. Betina Tygesen

...
Du kan lide denne side