Information om Containere aug. 2919
Container til haveaffald
Containeren til haveaffald er nu blevet aflåst. Dette skyldes der er konstateret at andre end beboere i Birkeparken benytter vor havecontainer.
Fremover
vil de 4 låger være låst med en alm. hængelås, de 2 sidste med en hængelås med kode.
Låsene med kode flyttes efter hvor meget containeren
er fyldt.
Koden til låsen er kun for Birkeparkens beboere, og vi opfordre kraftig til at adgangen holdes inden for Birkeparkens område, det er jo også os der betaler
for tømning.
Koden til Havecontaineren er: ( Oplyses ved henvendelse til Formanden), når du har brugt containeren, så LÅS efter dig, og drej tasterne så hængelåsen er låst.
Containeren er KUN til haveaffald, det er der nogle der
glemmer. Mandag den 29.7.19 mellem kl. 23.30-23.45, er der en beboer som benyttede havecontaineren til at komme af med 3 store poser flasker og øldåser, en kvinde er set forlade containeren i retning forbi fælleshuset.
Vi skal lige gøre opmærksom på at, selv om øl og sodavandene er drukket i haven, er EMBALAGEN stadig ikke haveaffald.
Vi vil også her gøre opmærksom på at, på et afdelingsmøde den 10.4.2014 traf afdelingsmødet en beslutning om følgende:
Forslag 5.1. Forslag vedr: havecontainer ifg. udsendte bilag
Afdelingsformanden
fremlagde forslaget som er opdelt i 3 faktorer
1: Containerordningen ophører, folk kører selv deres affald til containerpladsen.
2: Containerordningen fortsætter, kodelåse påsættes containeren, og der er ingen misbrug af containerordningen ved at smide alt i containeren.
Bestyrelsen får fuldmagt til at fjerne containeren hvis container misbruget fortsætter.
3: Containerordningen fortsætter,
afdelingen betaler bare hvad det koster, hvis den skal sorteres på Containerpladsen.
Beboerne har enstemmig valgt mulighed 2.
vend
Vi har her i afdelingen en ordning med havecontainer,
som er til stor gavn for alle områdets beboere, især de som ikke har mulighed for at køre til containerpladsen med deres haveaffald.
Nu er der lås på, så
udefrakommende kan udelukkes, så er det op til Birkeparkens egne beboere om containerordningen skal fortsætte.
Læg mærke til at de fremmødte på
afdelingsmødet valgte mulighed 2, og ikke mulighed 3. Det betyder at det er afdelingsbestyrelsen som har ansvaret for at containerordningen fungerer.
Det betyder også
at, såfremt ordningen ikke fungerer, og containeren bliver fjernet, skal der et nyt afdelingsmøde til for at få afstemning om vi fortsat skal have en havecontainer her i Birkeparken
Containere ved fælleshuset
De opsatte containere ved fælleshuset, er kun til fælleshusets brugere.
Vi har for at betjene fælleshusets
brugere fået opstillet 3 containere, disse containere er til
Flasker og glas i den mindste, der er en stor container til pap og papir, og der er en til husholdningsaffald fra fælleshuset.
Vi har fået lås på disse containere, fordi de ellers bliver fyldt med alt som hører hjemme på en containerplads.
Vi prøver at holde området rent og pænt, så er det ærgerligt, at der er beboere som benytter området ved fælleshuset til containerplads, nu de ikke kan komme det i containeren, så sættes
det bare ved siden af.
Har du noget som skal smides væk, så er det hverken ved Fælleshuset eller ved Havecontaineren der er offentlig containerplads, men der er åbent
på Aabenraa Kommunes genbrugspladser i Rise Hjarup hver dag.
God sommer
Afdelingsbestyrelsen
Sommer informationer
2019
Sommeren er på vej, afdelingsmødet er overstået og vi vil her gerne informere om hvad der er sket på mødet.
Der var plads
til forbedring omkring fremmødet, da der kun mødte 22 beboere op fra 16 husstande. Det virker lidt mærkeligt at så få interesserer sig for hvordan vi bor, hvad udgifterne er i afdelingen, og hvad huslejen er for at bo hos os.
Der var indsendt 3 forslag til afdelingsmødet, det første var om ændring i hus og havereglement, så det er vedtaget at køkkenlåger kan males, hvis det trænges til det. Og der er
ansøgt om det.
Forslag enstemmig vedtaget
Det andet forslag var om den måde vi i foreningen holder området, og forslaget gik på at beboerne overtager
vedligeholdelse af det stykke som ligger lige uden for hegnet. Forslaget blev nedstemt.
Det 3. forslag var om opsættelse af hjertestarter ved fælleshuset, dette forslag blev enstemmig vedtaget. Et rigtig
godt forslag, som i sidste ende kan komme til at redde menneskeliv, da den nærmeste hjertestarter er ved fladhøjskolen.
Hvad skal ske i løbet af sommeren.
Der
blev på afdelingsmødet oplyst at vi her i Birkeparken skal have ny top på alle lamper i området, dette sker inden efteråret, en investering som vil betyde en besparelse på ca. 18.000 kr. årlig, samtidig er sket lidt
ændring flere steder, med det formål at vi gør driften lettere, og derved billigere.
Afdelingsbestyrelsen har den 27. juni været indkaldt til møde, omkring dårlige vedligeholdte
haver. På bestyrelsesmødet blev vedtaget at det som den 16.4.2015 blev vedtaget på afdelinsmødet hvor sidste afsnit om opstramning af reglerne omkring udearealer blev vedtaget, fortsat er gældende.
Kopi af reglerne i hus og havereglement indsat.
Vend.
Vedligeholdelse af have, indkørsel herunder egen parkeringsplads, samt det
til boligen hørende areal, herunder hækklipning på indvendig side, holde græsplænen i en afstand af ca. 25 cm. fra hegnets midte, udføres af lejer.
Hegnshøjde
er besluttet til 1.60 m- Udvendig hegn omkring området 1,80 m.
Misligeholdes dette, udsendes 1 skriftlig advarsel med 14 dages frist. Er der ikke sket rengøring, vil boligforeningen udsende en ny advarsel, bliver advarslen ikke fulgt, forbeholder boligforeningen
sig ret til at indbringe sagen for beboerklagenævnet, med krav om betinget opsigelse af lejemålet.
Der er mange som holder have og udeområder godt, men der er også en del som kunne trænge til nogle timer i haven.
Bemærk, at det parkeringsareal som er påført boligens
nummer, også tilhører boligen og skal vedligeholdes som andet udenoms areal
Reglerne er besluttet for at området skal fungere, for at vi har en præsentabel afdeling, reglerne er vedtaget
af beboerne, det er beboerne som selv skal overholde det vedtagne. Da dette ikke er optimalt, vil afsnit 2 blive brugt i større omfang for at overholde det beboerne har vedtaget på afdelinsmødet.
Markvandring (Gennemgang af afdelingen)
Der er i organisationsbestyrelsen, sammen med administrationen besluttet at årets markvandring, her i Birkeparken foregår den 6. sept.
fra 08.00 – 12.00, der vil inden 6 uger før markvandringen blive udsendt varsel, dette betyder at markvandringen kan foregå, også omkring boligen.
Husdyrs tilladelser
Har du din tilladelse i orden for at holde hund/kat?
Husdyrs tilladelser skal søges på kontoret, og de i hus og havereglement omkring 1. stk. husdyr pr. bolig skal overholdes.
Du kan altid gå ind på afdelingens hjemmeside, og orientere dig om de beslutninger der er taget. www.afd12Birkeparken.dk
Til alle beboere her i Birkeparken, ønskes en rigtig god sommer
Afdelingsbestyrelsen