Nyhedsbrev 2013

 

Så skete det.

Først i sept. skete det, vi mange har frygtet, et sammenstød mellem en bil og et barn på cykel i leg på stierne.

Et barn som var optaget af leg på cykel, kørte over vejen uden at se sig for, lige ind i en bil som kom forbi.

Billisten en ung mand her fra området, havde ingen mulighed for at undgå ulykken, han kørte stille og roligt og pigen ramte siden af bilen.

Til alt held slap hun med knubs og forskrækkelse.

Det kan ske igen!!!!!!!

 

Bestyrelsens opfordring til områdets forældre er.

 Tag jeres børn med ud i området, og vis dem hvor de farlige steder er, fortæl dem at leg på cykel på stierne og vejene er farligt, og forlang at cykling kun foregår med cykelhjelm på hovedet.

Bestyrelsens opfordring til billisterne:

Der er fartgrænse på 20 km. i hele Birkeparken, det bliver ikke overholdt af alle, så kør efter forholdene

Tænk på vi bor i et område med mange børn, passer vi alle på kan vi måske undgå en ambulance med udrykning til et barn som ligger skadet på vejbanen.

 

Der er i perioden 13.-14. sept. fjernet 2 kodelåse fra Containeren til haveaffald

Vi har sat 2 nye kodelåse i, i stedet for de som er fjernet

fredag den 27. fjernes igen 1 kodelås.

Er det hærværk, tyveri eller bare børns leg.      ?????

Da man skal kende koden for at fjerne låsene, kan det ikke henvises til beboere udenfor Birkeparken

Vi synes ikke i bestyrelsen at det er OK, og vil ikke blive ved med at købe ny lås.

Alle låse er nu fjernet af formanden, ja det betyder så at andre også kan bruge den, og vi betaler.

Vi beder den eller de personer som kender til tyveriet, om at sættes låsene tilbage på Containeren.

Vi har fået meddelelse om at der er set børn åbne containeren og lege i og omkring den,

Så spørg jeres børn om de kender til leg i og omkring containeren og fjernelse af kodelåsene

 Tænk lige engang på hvad der kan ske, med leg og fald fra containeren

 

Endnu en gang vil vi opfordre til at det som kommer i containeren kun er biologisk haveaffald.

Der er fortsat mange som smider affaldet i containeren i plastiksække.

 

Det kan da ikke være så svært at tømme sækkene, og lægge plastiksækkene i den dertil opstillede affaldsstativ.

 

På bestyrelsesmødet den 24. sept. er besluttet at vi i bestyrelsen ikke længere vil gå og rydde op i containeren, fremover bliver containeren afsendt som beboerne afleverer den.

 

Det koster 1.000 kr. hvis affaldsselskabet skal gennemgå en container, viser det sig at udgifterne til tømning bliver for høje, ser vi ikke anden mulighed end at beboerne selv afleverer deres affald på containerpladsen

 

Vi kan allerede nu meddele, i 2014 bliver containerne ikke sat op før afdelingsmødet har vedtaget nye retningslinjer for brugen af Container til haveaffald .

                                                                 

                                                             Hilsen

Afdelingsbestyrelsen

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

31.05 | 09:53
Beboernes side har modtaget 15
03.05 | 11:38
Fælleshuset har modtaget 16
17.02 | 15:24
Referater har modtaget 1
05.01 | 20:28
Plantegning boliger har modtaget 3
Du kan lide denne side